Sluis 15 bij Nederweert acht weken dicht voor scheepvaart
Sluis 15 in de Zuid-Willemsvaart bij Nederweert wordt vanaf maandag 24 augustus acht weken lang afgesloten voor de scheepvaart. Rijkswaterstaat gaat de sluis moderniseren. Als de werkzaamheden volgens planning verlopen, is de sluis vanaf 16 oktober weer beschikbaar.
De voorbereidende werkzaamheden starten al op 29 juni. Tijdens de renovatie worden onder meer de bediening en de aandrijving van de sluis vernieuwd. Volgens Rijkswaterstaat ondervindt het wegverkeer geen hinder van de werkzaamheden.
Schepen kunnen tussen 24 augustus en 16 oktober geen gebruik maken van de sluis en moeten mogelijk een alternatieve route varen. Schippers kunnen via het Europese binnenvaartinformatiesysteem EuRIS een geschikte omvaarroute plannen.
De werkzaamheden maken deel uit van het renovatieproject Tilburg 3. Binnen dat project renoveert, moderniseert en onderhoudt Rijkswaterstaat de komende jaren tientallen sluizen, beweegbare bruggen en waterreguleringswerken in Noord-Brabant en Midden-Limburg. Daarmee moeten de objecten technisch worden vernieuwd en veiliger en duurzamer worden gemaakt.



