‘Echt is écht’: centrum krijgt frisse boost vanaf 2026
De gemeente Echt-Susteren start een nieuwe campagne om het centrum van Echt beter op de kaart te zetten. Onder de naam ‘Echt is écht’ krijgt het winkelhart vanaf 2026 een frisse identiteit. De campagne moet meer bezoekers en ondernemers naar het centrum trekken.
Volgens wethouders Kim Leurs en Geert Frische is de actie het vervolg op jaren van investeren in het centrum. “We willen graag een frisse, nieuwe start voor Echt. Met veel energie. Er is afgelopen jaren zoveel gebeurd om het centrum aantrekkelijker, levendiger en toekomstbestendig te maken. Daar mogen we trots op zijn. Als ondernemers, als inwoners en als gemeente. Die trots mogen en moeten we ook uitdragen.” De gemeente wijst onder meer op de aanpak van het Ursulinenplein en De Plats, de nieuwe invulling van De Pannenfabriek, vergroening van winkelstraten, betere bereikbaarheid en de opening van de nieuwe bibliotheek.
Bij de nieuwe identiteit horen vier kernwaarden: gemeenschapsgericht, toegankelijk, gastvrij en dynamisch. Het logo en de slogan laten daarmee zien wat Echt volgens de initiatiefnemers typeert: echte mensen, echte verhalen en een warme sfeer.
Sinds 4 december is de nieuwe uitstraling al zichtbaar op een oud bibliotheekpand in de Bovenste Straat. In het nieuwe jaar moet de campagne volop gaan draaien.



